روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

یامبر اکرم (ص) در حدیثی گهربار ‌فرمودند: «قیّد العلم بالکتابه»؛ یعنی علم را با نوشتن به زنجیر بکشید یا به عبارت دیگر در اختیار بگیرید. لذا حقیر که مدتی است یادداشت می کنم نکاتی را که می شنوم در مساجد و حرم های مطهر و از کتاب و...؛ تصمیم گرفته ام در اینجا منتشر کنم ان شاءالله، شاید باقیات الصالحاتی باشد برایم تا خداوند متعال چگونه قضاوت کند.

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقل است که شیخ عبدالنبی نوری همزمان با آسید ابوالحسن اصفهانی زندگی می کرده و خودش را اعلم از ایشان می دانسته و رساله هم چاپ کرده بود.

خود شیخ می گوید که رفیق اهل دلی داشتم که با علوم غریبه ارتباط داشت، به رفیقم گفتم یک ذکر و دستورالعمل می خواهم تا امام زمان(عج) را زیارت کرده و تکلیف مرجعیت را روشن و 14 مسئله پیچیده و مهم فقهی را از ایشان سوال کنم.

رفیقم گفت که سرت شلوغ است و این کار برایت زحمت دارد، من هم اصرار کردم  و گفت: 40 روز باید به مسجد سهله بروی و این دعاها و... را بخوانی  و روز چهلم قبل از رفتن بیا تا ذکر نهایی را برایت بگویم.

خلاصه با هر زحمت و سختی بود به مسجد سهله می رفتم و متوسل می شدم و درنهایت روز چهلم رفتم پیش رفیقم و دستور را گرفتم. به من گفت که برو در صحن مسجد سهله، یک دایره بزرگ دور خودت بکش، وسط آنجا بنشین و دعاها را بخوان. شخصی می آید و تو را به اسم صدا می زند و...؛ ایشان مولای ما امام زمان(عج) هستند.

در زمین داغ و هوای گرم در مسجد سهله این کار را کردم، در وسط دعاها یک جوان طلبه با عمامه سیادت نزدیک آمد و اسم مرا برد که چه می خواهی؟ گفنم مزاحم نشو و بگذار به کارم برسم. یک مقدار که دور شد تازه متوجه تذکرات رفیقم شدم که ایشان مولاست. بلند شدم و دویدم سمت آقا. ایشان خیلی آرام حرکت می کردند و من می دویدم اما باز هم به ایشان نمی رسیدم، چندتا خیابان و کوچه را در کوفه دنبال حضرت دویدم تا خسته شدم و ایستادم. خوشبختانه آقا وارد منزلی شدند و من خوشحال که دیگر به آقا رسیده ام.

خواستم وارد خانه شوم که جلویم را گرفتند که اینجا خصوصی است، چرا سرت را پایین انداخته ای؟

گفتم می خواهم این آقا را ببینم. گفت که باید اجازه بگیرم. رفت داخل و اجازه گرفت، وارد شدم و دیدم آقا در جایگاهی نشسته، مودب جلو ایشان نشستم. حالت خاصی دست داده بود به من که در مرکز نور و معنویت قرار گرفته ام.نمی توانستم حرف بزنم و 14 مسئله فقهی هم بکل از یادم رفته بود.

سرم را بالا کردم، امام زمان(عج) یک لبخندی زدند و فرمودند که کارتان چیست شیخ عبدالنبی؟

گفتم که خواستم ببینمتان.

فرمودند که خوب دیدی حالا برو.

بلند شدم و در حال بیرون رفتن از خانه بودم که متوجه خودم شدم، برگشتم سوالات را بپرسم.

دربان باز جلو من را گرفت که باید اجازه بگیرم.

برگشت که آقا نیستند. گفتم دروغ می گویی؟!

گفت: اگر دروغ می گفتم جایگاه من اینجا نبود و نماینده آقا هستند اگر خواستی می توانی او را ببینی.

شیخ عبدالنبی می گوید که رفتم و دیدم الان سیدابوالحسن اصفهانی در جایگاه امام زمان(عج9 نشسته است، سوالات علمی را پرسیدم و ایشان مستدل و وافی و کافی جواب داد و با لهجه اصفهانی گفت که مشکلی نداری؟

شیخ عبدالنبی می گوید که برایم شبهه شد که آیا خود سیدابوالحسن در جریان هست یانه؟

رفتم خدمت ایشان و سوالات را پرسیدم و همانگونه سوالات را جواب دادند و در پایان گفتند: حالا باور کردی؟

شیخ عبدالنبی می گوید که دست سید ابوالحسن را بوسیدم و دستور دادم همه رساله ها را جمع کنند و همه از سیدابوالحسن تقلید کنند.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

پکیده و خوب؟!

شیخ کلید دار یا کلیدساز ما در ابتدای هیئت دولتشان از عملکرد وزیر مستعد اقتصاد مملکتمان ابراز رضایت فرموده و اظهار داشته اند که با حضور ایشان در مجلس و توضیحاتشان، ابهامات برطرف خواهد شد ان شاءالله.

البته مصوبه مهم دیروز هیئت دولت را هم فراموش نکنیم که 90درصد مشکلات ارز و ... را حل خواهد کرد: استفاده از صندلی کودک در خودروها برای کودکان زیر ۱۰ سال اجباری است.


پ ن: اوضاع اقتصادی مملکت به شدت پکیده و خوب است لذا روحانی مچکریم؟!


  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

شیخ حسن روحانی برای مرحوم عزت الله انتطامی بازیگر سرشناس کشورمان پیام تسلیت داد اما برای مرحوم ضیاءالدین درّی کارگردان سرشناس کشورمان پیام تسلیت نداد.

پ ن: خوب شاید رئیس جمهور محترم کشورمان بیشتر بازیگران فیلم ها را می شناسد و خیلی با کارگردان و تهیه کننده و... کاری ندارد.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

مفضّل آمد خدمت امام صادق علیه السلام  و گفت: من خیلی اهل اعمال زیاد و مستحبی نیستم، آیا ممکن است که در بهشت هم درجه با شما باشم؟

امام فرمودند: عمل کم اگر با تقوا باشد کفایت می کند.(قلیل العمل مع التقوی خیر من کثیر العمل...).

باید اعمال انسان همراه با تقوی باشد و آنها را حفظ کند. ماها درآمدهای معنوی خود را حفظ نمی کنیم، مثلا به زیارت اربعین می رویم یا... اما با یک دعوا، عصبانیت یا... آن را از بین می بریم.

به آیت الله حسنعلی نخودکی گفتند این کارهایی که شما انجام می دهید ما هم انجام می دهیم چرا پس نداریم کرامات و... را؟

ایشان گفتند: من اعمال خود را حفظ می کنم.


  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

نقل است که بنده خدایی مرتباً به امامزاده ای می رفت و دعا می کرد که در قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک مبلغ خوبی برنده شود تا مشکلاتش حل شود.

کارش شده بود اینکه هر روز می رفت امامزاده، دعا می کرد و در رسیدن به دعایش سماجت می کرد.

خلاصه بعد از مدتی در خواب امامزاده را دید. امامزاده به این شخص گفت: (نکبت) آخه برو یه حساب بازکن تو بانک، بعد بیا هی دعا کن تا برنده شوی ان شاءالله. من هرچه سرک کشیدم در هیچ بانکی حساب قرض الحسنه نداری.


پ ن: حضرت علی (ع) می فرمایند : بدون عمل امید آخرت نداشته باشید ...کسی که در مزرعه اعمالش هیچ تخمی نپاشیده و تلاشی نکرده است نباید برای آخرت به رحمت خدا امیدوار باشد.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

آیت الله مرواردید دیابت داشته و زیاد دستشویی می رفته اند. زمانی ایشان که از علمای مشهد بودند می آیند تهران خدمت آست الله حق شناس.

موقعیتی بوده که آیت الله حق شناس منبر تشریف می برند و آیت الله مروارید پای منبر نشسته اند.

آیت الله حق شناس از باب مزاح و در ابتدای منبر خطاب به آیت الله مروارید می گویند که دستشوئی هرچه دارید همین ابتدا بروید که وسط منبر من نخواهید بروید که منبر به هم می ریزد.

آیت الله مروارید نیز حاضرجوابانه می گوید: تا شما حرف نزنید من شاش ام نمی گیرد که بخواهم دستشوئی بروم.


پ ن: از بنده خدایی که داستان را تعریف کرد پرسیدم که آیت الله میرزا حسنعلی مروارید بوده یا آیت الله شیخ علی اصغر مروارید که ایشان گفت نمی دانم کدامیک از بزرگواران بوده است.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

شیخی بر بالای منبر از معراج حضرت عیسی(ع) در آسمان چهارم سخن می گفت که ناگاه یکی از پامنبری ها سوال کرد:

ببخشید حاج آقا! در آسمان چهارم چه پذیرائی ای از حضرت عیسی کردند؟

حاج آقا گفت: مرد حسابی من نزدیک به دو ماه است در شهر شما مهمان هستم اصلاً نمی پرسید که چه می خوری و پذیرایی ات چیست حالا از پذیرائی حضرت عیسی(ع) در آسمان چهارم می پرسی؟!؟!؟!

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

اشتباه کردم؟!

در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم -دوشنبه 22مردادماه1397- ایشان از واژه «اشتباه کردم» استفاده کرده اند که به هر دلیلی از صداوسیما پخش نشد و در سایت هم نیامد لذا حساسیت هایی ایجاد و تحریفاتی در این خصوص ایجاد شد.

خط حزب الله خلاصه ورود پیدا کرده و اصل جمله رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد: «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.»

در شرایطی که دولت فخیمه تدبیر و امید مملکت را با تدابیری ویژه اداره کرده و هر روز بر امید مردم بویژه مستضعفان می افزاید، وزیر خارجه قهرمان دیپلماسی که زبان سخن گفتن با دنیا را بلد است از کفران نعمت برجام گله می کند، نوبخت استعفاهای نمایشی می دهد، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید می کند که «اگر هر زمانی یک دلیلی وجود داشته باشد و اشتباهی در کار دولت رخ دهد، حتما آقای رئیس جمهور و همه اعضای کابینه از مردم عذرخواهی می‌کنند.»، مجلس توئیت نویس و سلفی بگیر «تَکرار می کنم» هم بجای وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی، نفت و... سراغ وزیر کار می رود باید هم رهبری که در احترام به رای مردم و ایجاد تجربه تاریخی و اتمام حجت بر همگان، اجازه می دهند آقایان با شیطان اکبر و مستکبر اعظم مذاکره کرده و به هر بهانه ای از خطوط قرمز هم عبور کنند، بیایند و بگویند که اجازه دادن به وزیر خارجه اشتباه بود باشد که جور دولت فخیمه و وزاریش را کمی بر دوش بکشند.


پ ن: کاش برای یکبار هم که می شد قهرمان دیپلماسی ایران به یک اشتباهش اعتراف می کرد.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

بی انصافی؟!

مردمسالاری دینی با همه مزایا و معایبش ساختاری پذیرفته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران است و یکی از بزرگترین معایبش این که اگر نصف باضافه یک مردم به کسی رای دادند و در تشخیصشان اشتباه کردند لطمات حاصل از این تشخیص اشتباه را باید نصف منهای یک مردم که به دیگری رای داده اند نیز تحمل کنند.

بدتر اینکه هر دو طرف داستان عمدتا نظام اسلامی و در راس آن ولی فقیه را مقصر می پندارند و توقعات فوق قانون و... از ایشان دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم ۱۴ خرداد 1396و در آستانه تشکیل دولت دوازدهم گفتند: «بر طبق قانون‌اساسی، رئیس‌جمهور از امکانات بسیار گسترده‌ای در کشور برخوردار است؛ خیلی از کارها را میتوانند انجام بدهند؛ از این امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند، ظرفیّت‌های داخلی را بالفعل کنند، هیچ درنگی در عمل به وعده‌هایی که به مردم داده شده‌است صورت نگیرد.



مسئولین را، مسئولان بخش‌های مختلف را -حالادر دولت دوازدهم- جوری انتخاب بکنند که کارکن و فعّال و پای‌کار وتوانا باشند؛ یعنی توانایی آنها بتواند کارها را ان‌شاءالله پیش ببرد. اگر خدای نکرده در بخشهای مختلف -چه اقتصادی و چه غیراقتصادی- یک بخشی از خود ناکارآمدی نشان بدهد، این به حساب ناکارآمدی نظام گذاشته خواهد شد و این بی‌انصافی است؛نظام کارآمد است؛ بخش‌های مختلف باید بتوانند خودشان را پابه‌پای نظام پیش ببرند.»


پ ن: عاملان معاویه در کوفه گوسفندان مردم را می دزدیدند و فحش هایش را امام علی(ع) می خورد.

  • حسن حیدری باقرآبادی
  • ۰
  • ۰

این روزها و در اوج بی تدبیری و انفعال دولت دوازدهم و در شرایطی که عده ای بر استعفا یا استیضاح شیخ حسن روحانی به عنوان ردیس دولت یازدهم تاکید می کردند، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند: «آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.»

طبیعی است که برکناری دولت و برگزاری انتخابات در فاصله قانونی و اداره کشور در این بازه زمانی آنهم در شرایط فعلی کار را پیچیده تر و کشور را به سمت شرایط خطرناکتری پیش خواهد برد.

به نظر می رسد برنامه ریزی های دشمن نیز بر اساس استعفا یا استیضاح دولت دوازدهم شکل گرفته که پازل دشمن با این اتفاق تکمیل و کشور به سمت هرج و مرج پیش خواهد رفت لذا جمعبندی امام امت با بینش و بصیرت بالا و اطلاع کامل از ترفندهای دشمن و شرایط کشور، ادامه کار دولت است اما باید مجموع شروط رهبری که در همین سخنرانی به آن اشاره کرده اند را دید و اینکه آیا دولت این شرایط را محقق خواهد کرد یا نه؟

تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه  باید مسئولان کمر همت ببندند، مسئولان باید همکاران خوبی را برای خود انتخاب کنند، با فکر و برنامه ریزی و مشورت با افراد آگاه، راههای سوق دادن نقدینگی به سمت تولید را پیدا کنید و... و اینکه در جلسه فراخوان دولت از دولت خواستند که کارگروه ویژه ای بصورت شبانه روزی بلای نقدینگی را بررسی و چاره بیندیشند همه حکایت از توقعات بالا از این دولت دارد که با شرایط فعلی بعید است اتفاق خاصی بیفتد لذا این بیانات رهبری را برای اتمام حجت بیشتر دانست مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و امثال آخوندی، زنگنه، نوبخت و... با دولت خداحافظی کرده و سیاست های جدید اعمال شود.

ان شاءالله به خیر بگذرد و عاقبت بخیر شویم.

 

  • حسن حیدری باقرآبادی