روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

یامبر اکرم (ص) در حدیثی گهربار ‌فرمودند: «قیّد العلم بالکتابه»؛ یعنی علم را با نوشتن به زنجیر بکشید یا به عبارت دیگر در اختیار بگیرید. لذا حقیر که مدتی است یادداشت می کنم نکاتی را که می شنوم در مساجد و حرم های مطهر و از کتاب و...؛ تصمیم گرفته ام در اینجا منتشر کنم ان شاءالله، شاید باقیات الصالحاتی باشد برایم تا خداوند متعال چگونه قضاوت کند.

  • ۰
  • ۰

انکار امامت

از عثمان بن قاسم مروی است که منصور بن یونس به من گفت: روزی بر ابالحسن موسی بن جعفر علیهما السلام وارد شدم.

به من فرمود: ای منصور! آیا نمی دانی چه چیز حدیث می کنم امروز؟

عرض کردم: نه.

فرمود: به راستی و درستی، فرزند خود، علی را وصی گردانیدم و او خلیفه است بعد از من؛ بر او وارد شو و تهنیت بگو او را به این مطلب و اعلام کن که من تو را به این عمل امر کردم.

گفت: من داخل شدم بر او و او را تهنیت گفتم و به او عرض کردم که پدر بزرگوارت مرا امر فرموده به این مطلب.

پس از آن منصور این معنی را انکار نموده، اموالی که در دست او بود اخذ نمود و بر روی اموال افتاد.


پ ن: عیون اخبار الرضا-ج1- باب4 روایت 5  ص51

  • ۹۷/۰۹/۰۱
  • حسن حیدری باقرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی