روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

یامبر اکرم (ص) در حدیثی گهربار ‌فرمودند: «قیّد العلم بالکتابه»؛ یعنی علم را با نوشتن به زنجیر بکشید یا به عبارت دیگر در اختیار بگیرید. لذا حقیر که مدتی است یادداشت می کنم نکاتی را که می شنوم در مساجد و حرم های مطهر و از کتاب و...؛ تصمیم گرفته ام در اینجا منتشر کنم ان شاءالله، شاید باقیات الصالحاتی باشد برایم تا خداوند متعال چگونه قضاوت کند.

  • ۰
  • ۰

امروز 12 تیرماه و آخرین روز از هفته حقوق بشر آمریکایی است و شنیده ایم و شنیده اید از جنایاتی که مستقیما توسط خود آمریکا(ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در 12تیرماه 1367) یا غیرمستقیم توسط عمال خارجی(بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام عفلقی) و عمال داخلی(ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب- شهادت شهید دکتر بهشتی و 72تن از یاران امام خمینی رحمه الله علیه-شهادت آیت الله صدوقی سومین شهید محراب) صورت گرفت اما حقیر در جستجویی در خصوص حقوق بشر آمریکایی به شهادت شهید کچویی اولین رئیس زندان اوین بعد از انقلاب اسلامی برخورد کردم که برایم تازگی داشت.

هفته حقوق بشر آمریکایی

شهید کچویی که به دلیل رفتار مناسب و منطقی با زندانیان، موجب هدایت بسیاری از آنان شده و به «پدر توابین» مشهور شده بود، همیشه مورد حقد و غضب ضد انقلاب قرار داشت و به تهمت‌های عجیبی چون شکنجه گری متهم می شد.

سرانجام شهید محمد کچویی در ۸ تیر ۱۳۶۰ به دست کاظم افجه‌ای که تحت تاثیر محمد رضا سعادتی(از رهبران سازمان مجاهدین خلق) بود ترور شد و به شهادت رسید.مزار این شهید فداکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران، قطعه ۲۴ ردیف ۱۴۵ در کنار شهدای هفتم تیر می‌باشد.

بخشی از وصیتنامه:

– بهترین نوع مردن شهادت در راه خدا می‌باشد. این بنده سال‌هاست که خود چگونه مردن را انتخاب کرده ام که امیدوارم خداوند نصیبم کند.

– حق یک چیز بیشتر نیست و به نظر من اختلاف برسر معیارها می‌باشد و برای من که معیارم، قرآن، پیغمبر و ائمه علیه السلام و ولایت فقیه که در حال حاضر امام خمینی می‌باشد، جز این حق نیست.

  • ۹۷/۰۴/۱۲
  • حسن حیدری باقرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی