روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

روایت های الاحقر

نوشته هایی از این حقیرترین که ان شاءالله مفید فایده باشد برای دنیا و آخرتمان

یامبر اکرم (ص) در حدیثی گهربار ‌فرمودند: «قیّد العلم بالکتابه»؛ یعنی علم را با نوشتن به زنجیر بکشید یا به عبارت دیگر در اختیار بگیرید. لذا حقیر که مدتی است یادداشت می کنم نکاتی را که می شنوم در مساجد و حرم های مطهر و از کتاب و...؛ تصمیم گرفته ام در اینجا منتشر کنم ان شاءالله، شاید باقیات الصالحاتی باشد برایم تا خداوند متعال چگونه قضاوت کند.

  • ۰
  • ۰

نجات در صداقت

ولیعهد پادشاه در چین دنبال همسر می گشت. به او گفتند که همسر شما باید شان و عزت ملکه چین در او باشد ضمن اینکه قرار است مادر ولیعهد آینده باشد پس باید توانایی پرورش چنین نسلی را داشته باشد.

به همین خاطر مهمانی گسترده ای ترتیب داده شد و همه دختران قصر در آن دعوت شدند، دختر خادمه قصر نیز به سفارش پدرش در این مهمانی حاضر شد. گلدان و بذر تحویل همه دختران شد و قرار شد هرکس بهترین گل را پرورش داد همسر ولیعهد شود.

بعد از سه ماه دختر خادمه قصر هرچه تلاش کرد از خاک و کود و آب و آفتاب و... موفق نشد اما همه با گلدان های زیبا وارد قصر شده اما دختر خادمه قصر با گلدانی خالی آمد تا حداقل یک ناهاری بخورد.

پسر پادشاه او را انتخاب کرد و گفت: ما گلدان خالی صداقت را می خواستیم و بذرها همه عقیم بوده است.

در آخرت هم خداوند متعال گلدان های خالی صداقت را تحویل خواهد گرفت، همان گلدانهایی که در شرایط فعلی دنیا معمولا به جایی هم نمی رسند. به اینها می گویند که شما زرنگ نیستی، عرضه نداری، معاشرت بلد نیستی بکنی و...

اما خداوند متعال می فرماید که «یَومَ یَنفَعُ الصّادِقینَ صِدقَهُم» و در روایت است که «النَّجاه فِی الصِّدق» و باز در روایت است که «به رکوع و سجود طولانی و نمازش نگاه نکنید بلکه به صداقت، امانتداری و وفاداری اش بنگرید.

  • ۹۷/۰۷/۲۸
  • حسن حیدری باقرآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی